Chlebek ananasowo-kokosowy Marthy Steward

Robiłam juz różne chlebki czyli banana bread: bananowy, z mango, z limonką, z czekoladą, ale tego jeszcze nie. Ostatnio mamy fazę na ananasa i chciałam upiec właśnie ananasowy. Znalazłam przepis Marthy Steward na tej stronie i zrobiłam, mimo że nie miałam suszonych płatków kokosa tylko wiórki (i niestety śmietany). Chlebek jest pyszny, wilgotny, naprawde polecam. 


Chlebek ananasowo-kokosowy Marthy Steward

  • 1 i 1/2 szklanki wiórków kokosowych (powinny być płatki kokosowe) 
  • 1/2 szklanki masła o temperaturze pokojowej 
  • 1 i 1/2 szklanki mąki 
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej 
  • 1/2 łyżeczki soli 
  • 1 szklanka cukru 
  • 3 duże jajka 
  • 1 szklanka kwaśnej śmietany (ja nie miałam dałam maślankę) 
  • puszka kawałków ananasa w soku

Rozgrzać piekarnik do 180 st. Kawałki ananasa przelać na sitku i odstawić do odsączenia przynajmniej na 10 minut. Na suchej patelni uprażyć kokos. W misce wymieszać mąkę, sodę i sól, odstawić. W mikserze ubić masło i cukier na puszystą masę. Dodać jajka, po jednym na raz. Zmniejszyć prędkość i do masy dodawać mąkę na przemian ze śmietaną. Dodać ananasa i szklankę prażonych wiórków kokosowych, wymieszać delikatnie. Keksówke wysmarować masłem i wysypać mąką. Ciasto przelać do przygotowanej formy, wyrównać powierzchnię. Posypać wierzch pozostałą 1/2 szklanką wiórków kokosowych. Piec 65-70 minut (do suchej wykałaczki). Odstawić do wystygnięcia.





7 komentarzy:

  1. Bardzo szalony pomysł, ale za to jaki intrygujący ;-))

    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie, widać kawałki ananasa, bardzo interesujący przepis, będę musiała kiedyś wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  3. tak sobie pomyślałam że mogłabyś na durszlaku zrobić akcję ANANAS, chyba jeszcze takiej nie było, chętnie bym się przyłączyła i na pewno nie tylko ja :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. bułeczko fajny pomysł ale durszlak primo: jeszcze mnie nie zakceptował, secundo: nie mam pojecia jak zgłosic taka akcje i zrobic baner:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jadłam w Kostaryce taki chleb ananasowy (nie wyczułam kokosa, ale może w nim był) i chciałabym go odtworzyć. Spróbuję Twojego przepisu. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam, mam nadzieję że będzie smakował jak oryginał ze wspomnień. pozdrawiam.

      Usuń
  6. Jest przepyszny! Jak się powstrzymać, żeby nie zjeść całego? Ja użyłam skyr zamiast śmietany i wyszło cudownie.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Bernika - mój kulinarny pamiętnik , Blogger