Olej rzepakowy czosnkowo-ziołowy

Dzisiaj coś z działu zrób to sam. Na półkach w sklepach można spotkać wiele rodzajów olejów smakowych, a to czosnkowy, ziołowy, paprykowy itp. firmy prześcigają się w pomysłach. A przecież taki olej można bardzo prosto zrobić domowym sposobem, dodając takie przyprawy i zioła jakie tylko chcemy i stworzyć swój niepowtarzalny olej smakowy. Taki aromatyzowany olej rzepakowy jest naturalnym źródłem kwasów omega–3 i dlatego używając go będę długo cieszyła się niezwykłym smakiem potraw a także dobrym samopoczuciem i zdrowiem. Wy także możecie.



Olej rzepakowy smakowy

  • 250 ml oleju rzepakowego
  • 2 ząbki czosnku
  • gałązka rozmarynu
  • gałązka kocanki włoskiej inaczej curry
  • kilka lisków oregano świeżego
  • łyżka oregano suszonego


Do garnuszka wlać 125 ml oleju, dodać przeciśnięty przez praskę czosnek oraz suszone oregano. Podgrzewać aż czosnek się lekko przyrumieni ale nie spali, a olej zacznie pachnieć oregano i czosnkiem. Odstawić na bok. Do czystej, suchej karafki, butelki na olej włożyć listki oregano, rozmaryn i kocankę. Wlać olej bez przypraw i ten podgrzany z przyprawami. Włożyć korek i potrząsnąć, żeby wszystko się wymieszało. Odstawić karafkę w chłodne, ciemne miejsce na 5 dni. Codziennie należy wstrząsnąć olejem, żeby aromaty się z niego uwalniały i mieszały. Po tym czasie spożywamy go dodając do sałatek, marynowania mięsa, warzyw, grilla czy polania sobie kromki świeżego chleba. Przechowujemy w ciemnym miejscu.


2 komentarze:

  1. Super przepis! Ja zrobiłam olej smakowy z czosnkiem i bazylią, przy czym tylko pokroiłam ząbki czosnku i porwałam listki świeżej bazylii, zalałam olejem i odstawiłam do lodówki na kilka dni. Zapach przy smażeniu czy smak sałatki z dodatkiem tego oleju - obłędny! Twój przepis też muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Bernika - mój kulinarny pamiętnik , Blogger