Skrzydełko czy nóżka czyli kurczak na butelce piwa i BBQ


Kurczak że palce lizać. Bardzo często robię kurczaka na butelce piwa, jak dla mnie jest idealnym wyjściem na kurczaka jak z grilla, gdy za oknem nie ma pogody na prawdziwe grillowanie, a poza tym jest lekki bo nie smaży się na tłuszczu, a wręcz wytapia się z niego cale tłuste zło. Tym razem do jego innego smaku wykorzystałam przepis MarthySteward i posmarowałam go także domowym sosem barbecue i powiem wam w tajemnicy ze wyszedł boski. Najlepszy mój kurczak.



Kurczak na butelce piwa z sosem BBQ
  • kurczak cały ok 1,5 kg
  • sól
  • pieprz
  • sos barbecue


Kurczaka umyć, w całości przyprawić sola i pieprzem. Odstawić na noc do lodówki. Z puszki piwa lub butelki piwa upijamy trochę tak by pozostało 2/3 napoju, wsadzamy kuprem kurczaka na otwór butelki, cienkim nożem delikatnie nakłuwamy kurczakowi skore na całej powierzchni tak żeby parujący płyn mógł się wydobywać na zewnątrz przez skore kurczaka. Całość wstawiamy do gorącego piekarnika nagrzanego do 180 st. na jakieś 1,5 h w opcji grill (górna grzałka z termoobiegiem). W trakcie pieczenia można nakłuwać skore, jeśli ta stanie się sucha, tak by para nadal się wydobywała z niego. Na 10 minut przed końcem wyjąć kurczaka i posmarować go całego sosem barbecue. Wstawić ponownie do pieczenia. Po upieczeniu ostrożnie zdjąć z puszki lub butelki, pociąć kurczaka na porcje i gotowe. Podać z sosem BBQ. Piwo niestety jest do wylania, ale zawsze można otworzyć nowe;) Kurczak jest soczysty i nie wymaga od nas prawie żadnej uwagi w trakcie pieczenia.



Sos barbecue BBQ
  • 2 łyżki oleju roślinnego
  • duża cebula 
  • 2 ząbki czosnku 
  • 250 ml sosu pomidorowego (lub passaty)
  • 2 łyżeczki musztardy (dałam Dijon)
  • łyżki miodu
  • łyżka sosu Worcester
  • 2 łyżki octu winnego
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 i 1/2 łyżeczki zmielonego pieprzu
Cebule i czosnek drobno poszatkować. W rondelku rozgrzać olej. Dodać cebulę i smażyć, aż zupełnie miękkie. Dodać czosnek, smażyć minutę. Dodać sos pomidorowy i musztardę gotować, stale mieszając, aż pasta zmieni kolor na ceglasty, około 5 minut. Dodać sos pomidorowy, miód, sos Worcester, ocet, sól i pieprz i wymieszać na gładką masę.
Doprowadzić do wrzenia, zmniejszyć ogień do minimum i gotować kilka minut. Sos ma być delikatnie gesty. Można go zblenderowac, ale ja wole taki z kawałkami cebuli. Źródło przepisu.    

10 komentarzy:

  1. od dłuższego czasu mam ochote na takiego kuraka:) koniecznie muszę sobie takiego zaserwować:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj muszę zrobić koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. to ja poproszę udko ;))) bo aż zgłodniałam

    OdpowiedzUsuń
  4. kurczak w piwie jest świetny też kiedyś zrobiłam i nie żałuję:) pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  5. W oryginale gotowanie (końcowe) trwa około 2 godzin ;) Jest pyszny.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Bernika - mój kulinarny pamiętnik , Blogger