Kokosowe maślane ciasteczka i Wybory Kulinarnego Bloga Roku

A co tam, postanowiłam jednak wystartować w Wyborach Kulinarnego Blogu Roku. Co prawda konkurencja jest silna ale liczy się dobra zabawa i chęć sprawdzenia się w tym gronie. Dlatego wszystkich chętnych i fanów mojego blogu (mam nadzieję że takie grono jest) zapraszam do oddania głosu na mój przepis w pierwszym zadaniu, czyli na moje maślane ciasteczka. Glosować można pod tym linkiem. Dodam że najciekawsze komentarze głosujących zostaną nagrodzone kartą upominkową do sklepu DUKA.  Dziękuje! 
A ciasteczka polecam zarówno na dzień powszedni jak i na prezent.  Dodam także, że jutro na blogu będzie miła  dla Was niespodzianka.....
  



Kokosowe maślane ciasteczka przekładane dżemem i pianką marshmallow 
  • 250 g miękkiego masła
  • 140g cukru pudru
  • jajko
  • szczypta soli
  • łyżeczka ekstraktu w wanilii
  • 300g mąki
  • 100g wiórków kokosowych
  • dżem truskawkowy 
  • 18 pianek
  • wiórki kokosowe do obtoczenia

Rozgrzać piekarnik do 190C. W mikserze ubić miękkie masło z cukrem pudrem, następnie dodać jajko, wanilię,  szczyptę soli i ubijać dalej aż ciasto będzie jednolite. Zmniejszyć obroty dosypać kokos, na koniec mąkę, miksować aż się wszytko połączy. Ciasto wyłożyć na posypaną mąką stolnicę, wyrobić, ukształtować długi wałek o średnicy naszej 5 złotówki (ja zrobiłam grubszy i to był błąd, bo ciasto się w piekarniku nie rozpływa). Następnie ostrym nożem pokroić na plastry na 4mm (można przed krojeniem zawinąć wałek ciasta w folię i schłodzić w lodówce przez 20 minut, będzie się wtedy łatwiej kroić i będą wszystkie jednakowych kształtów). Ilość ciastek musi być parzysta. 
Ciastka partiami ułożyć na papierze do pieczenia i piec przez 14 minut na złoty kolor. Wyszło  mi 26 szt połówek. Odstawić do wystudzenia.

Pianki poprzecinać na pół. Połowę ciastek czyli 18 sztuk posmarować dżemem, a na drugiej połowie ciastek ułożyć po kawałku pianki. Blachę z ciastkami z piankami wstawić do piekarnika na 2 minuty lub do chwili aż pianki się stopią. Wyjąć z piekarnika i złożyć ciastka jak kanapki, czyli górę z pianką docisnąć do ciastka z dżemem. Wstawić na 10 minut do lodówki.

Wiórki kokosowe i trochę dżemu włożyć do osobnych miseczek. Każde ciastko zanurzyć brzegiem w dżemie, a następnie obtoczyć w kokosie. Gotowe. 



Moja rada: ciastka najlepiej jak będą w miarę cienkie,  żeby po złożeniu nie wyszły zbyt grube. Mi się to niestety nie udało bo pokroiłam na 6mm plastry, ale mimo to były pyszne, syte i stanowiły miłą przekąskę dla moich łasuchów w ciągu dnia.
   

7 komentarzy:

  1. pięknie wygladają, skradłabym takie pudełeczko z zawartością. A maślane smaki uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł z tą pianką w środku. Przez nią ciasteczka nabrały zapewnie nietypowego smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ojej, jakie ładne ;]
    mhm, pomysł i mnie przypadł do gustu!

    OdpowiedzUsuń
  4. niczego tym ciasteczkom nie brakuje, pięknie wyglądają i dzieci będą zachwycone :) świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki, ciesze się ze przypadły wam do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  6. super przepis, na pewno go wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Bernika - mój kulinarny pamiętnik , Blogger